Abortus

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Abortus
Op zoek naar Abortus? - Zoek Abortus in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Abortus, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Abortus > Forum > Ongewenst zwanger > Ongewenst zwanger
  Little-lady  1. Geplaatst op 02 juli 2008 om 18:31 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Beste allemaal, ik kwam dit forum tegen en ik dacht, misschien is het ook wel leuk om mijn verhaal eens te vertellen. Ik ben een meisje van 17 jaar en ben momenteel ongewenst zwanger geraakt. Ik heb een lieve vriend van 18 jaar. Op het moment dat we een maand bij elkaar waren ben ik zwanger geraakt. Ik kwam hier achter doordat mijn menstruatie maar niet op gang kwam en mijn cyclus erg precies is. Een tijdje daarna had ik maar besloten om een zwangerschapstest te gaan kopen. Die heb ik toen uitgevoerd, deze was Negatief. Vijf dagen na de eerste test heb ik nog een test gedaan, ook deze test was Negatief. Maar ik vond het zo raar want mijn menstuatie was inmiddels nog steeds niet op gang. Ik was erg onzeker en wilde toch weten waar ik aan toe was, dus heb ik maar contact op genomen met mijn huisarts. Ik heb de huisarts mijn verhaal verteld, hij adviseerde mij op een bepaalde datum weer een test te gaan doen. Ik heb toen nog een test gekocht en die uitgevoerd op de gewenste datum van de huisarts. Deze test was Positief! Ik schrok me kapot en ben in tranen uitgebarsten. Toen ik eindelijk gekalmeerd was heb ik weer contact opgenomen met mijn huisarts, die mij vervolgens adviseerde langs te komen voor verdere stappen. Aangekomen bij de huisarts heb ik daar verder mijn verhaal gedaan en hebben we de mogelijkheden doorgenomen. Ik kon het kindje houden, maar omdat ik op dat moment zo overstuur was en zelf al overtuigd was dat ik het niet wilde houden, is het daar ook bij gebleven. Bovendien heb ik hier geen geld voor en zouden mijn ouders en de ouders van de vader altijd afhankelijk zijn van ons kind. Als ik al een kind zou krijgen wil ik die alles kunnen geven en het niet op mijn of mijn vriend's ouders afschuiven. Ook ga ik nog naar school dus het zou gewoon een hele ingewikkelde periode worden. Er was natuurlijk ook de mogelijkheid het te houden. Het zit me niet lekker dat ik een Abortus pleeg, omdat het inprincipe toch het vermoorden van je kind is. Het is dan nog geen Embryo maar het is wel iets wat groeit in je buik, het leeft wel! Toch ben ik er bij gebleven om een Abortus te plegen omdat dat het beste zou zijn voor mij, mijn vriend en uiteindelijk ook voor het kindje. Bij de huisarts heb ik een folder meegekregen van een Abortuskliniek in Groningen (Stimezo). Thuis aangekomen heb ik deze folder goed doorgelezen en meteen maar een afspraak gemaakt. Vandaag was mijn eerste dag in de kliniek. Ik moest me melden bij de balie, waar ik een formulier in moest vullen. Dit formulier werd tijdens een gesprek met de geneeskundige en/of arts met je doorgenomen. Tijdens dit gesprek vragen ze hoe je ongewenst zwanger bent geworden. Of je partner hier iets van weet. Hoe je met De Pil om moet gaan, en of je wel zeker bent van je zaak. Ik kon kiezen uit 2 soorten van Abortus. De eerste was De Abortuspil en de tweede is een Zuigcurretage. Mijn keuze was best wel snel gemaakt. Omdat ik hardstikke bang ben voor spuiten en andere Machine's in het ziekenhuis heb ik gekozen voor de Abortuspil. Maar om zeker te weten dat ik hiervan gebruik kon maken moest eerst mijn zwangerschap worden vastgesteld met een Echo. Bij de Echo bleek het inderdaad dat ik zwanger was, Ong. 3 weken! Het was allemaal nog erg klein en moeilijk zichtbaar. Mijn zwangerschap was nog niet te gevorderd om de Abortuspil te kunnen gebruiken. Na de Echo werd ik weer naar een kamertje gebracht waar ik onder toezicht van een Arts een medicijn moest slikken. Dit medicijn zorgt er voor dat de zwangerschap word afgebroken. Daarna moest ik weer een nieuwe afspraak maken voor Vrijdag om terug te komen voor het innemen van 2 andere pillen. Vrijdag om 10 uur moet ik hier weer aanwezig zijn. Dan moet ik 2 pillen innemen die er voor zorgen dat het vruchtje word afgestoten. Je blijft dat ook in de kliniek. Als dit binnen 4 uur niet gebeurd, krijg je een 2e dosis. Als je dan binnen een uur nog geen resultaat hebt ga je naar huis en zal dat zeker binnen 1 2 dagen gaan gebeuren. Daarna moet je 2 3 weken daarna naar de kliniek of naar je huisarts voor een na controle. Bij de na controle moet je urine mee nemen. Aan de hand van deze urine word weer een test gedaan. Blijkt deze Negatief te zijn is alles klaar. Blijkt het dat deze Positief is dan moet er alsnog een Zuigcurretage plaatsvinden.

Groetjes Erica

Voor vragen kun je altijd mailen.

Chantal  2. Geplaatst op 10 februari 2010 om 13:22 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo Erica,
ik ben op deze site belandt omdat ik ook een abortuspil gebruikt heb.. Ik was ook ongewenst zwanger geraakt, en wou het eigenlijk in eerste instantie houden! Maar na lang nadenken besloot ik toch de abortuspil te nemen!
Mijn vriend en ik zijn woensdag 25januari naar Den-Haag geweest naar kliniek CASA. Daar heb ik DE pil ingenomen die de zwangerschap afbreekt, en kreeg 4 pillen mee naar huis die ik vrijdag 27januari vaginaal in moest brengen!
Op diezelfde dag om 16.00uur heb ik de miskraam gehad..
Alleen ik heb even een aantal vragen, omdat het bij jou al een tijdje geleden is..

Mijn vraag is:

ik heb nog steeds bloed verlies, het is al 2 weken geleden, kan dat?
Heb jij dat ook gehad?

Groetjes Chantal

Chantal  3. Geplaatst op 10 februari 2010 om 13:23 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Wat erg Erica..

Ik heb hetzelfde meegemaakt..
Alleen mijn vraag is: Kan het zijn dat je na 2 weken nog bloed verlies heb?

Groetjes

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X