Abortus

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Abortus
Op zoek naar Abortus? - Zoek Abortus in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Abortus, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp verwijderen uit favorieten lijst Abortus > Forum > Algemeen > Vragen Abortus
  Léonna En P..  1. Geplaatst op 27 mei 2009 om 11:19 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,
Wij moeten voor school een spreekbeurt maken. Wij doen dit dus over abortus. We moeten een interview houden, maar aangezien wij niemand kennen die abortus heeft gepleegt, zoeken wij 2 personen die voor ons de volgende vragen kunnen beantwoorden:
1. Waarom heb je voor abortus gekozen?
2. Heb je er spijt van?
3. Was de vader het er mee eens?
4. Wist de vader het wel?
5. Wat zou je nu gedaan hebben? (Nu je wat ouder bent of na wat je hebt meegemaakt.)
6. Heb je er veel verdriet van gehad?
7. Hoe reageerde je omgeving erop?
8. Wilde je zelf zwanger worden of was het echt per ongeluk?
9. Hoe voelt het nu voor jou, nu je abortus hebt gepleegt?
10. Hoelang was je al zwanger?
11. Zijn er mensen in je omgeving die ook abortus hebben gepleegt?
12. Wat vind je zelf van abortus?
13. Zou je nu willen weten hoe het kind eruit zou hebben gezien?
14. Hoe oud was je toen je abortus pleegde?
15. Duurde het lang voor je het besluit had genomen?

Alvast heel erg bedankt!
Léonna en Pauline

Debbie  2. Geplaatst op 28 mei 2009 om 23:55 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi Léonna en Pauline,

Graag wil ik jullie helpen bij jullie werkstuk. Ik heb tweemaal een abortus ondergaan. De eerste keer is zo'n 3 jaar geleden, toen ben ik tegen mijn zin in zwanger geworden en was de keuze heel snel duidelijk.

Twee jaar geleden was is van mijn huidige vriend zwanger:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten het weg te laten halen, omdat ik het kind geen goede toekomst kon bieden. mijn vriend en ik waren nog niet lang bij elkaar en we studeerde op dat moment beide nog.

2. Heb je er spijt van?
Ja en nee, een vriendin van mij heeft er toen de tijd voor gekozen het te houden en nu nog steeds al ik de kleine zie heb ik spijt. Soms ben ik erg verdrietig en de nazorg vanuit de huisarts/ziekenhuios was slecht.

3. Was de vader het ermee eens?
Mijn vriend heeft mij altijd de keus gelaten, hij stond achter mijn beslissing hoe dan ook. Hij heeft zo iets van het is jouw lichaam en doordat ik tijdens mijn eerste abortus heel veel pijn heb ervaren, was ik erg bang.

4. wist de vader het wel?
bij de eerste niet natuurlijk, maar de tweede wel.

5. wat zou je nu gedaan hebben?
nu ben ik ouder en heb ik een baan. Ik zou het houden. We gaan binnenkort trouwen en dan heel snel daarna aan kinderen beginnen.

6. heb je er veel verdriet van gehad?
Ja, ik heb nu sinds twee jaar 2 maal een enorme "dip" gehad en ben in totaal denk ik zo'n 5 weken uit de running geweest. Normaal gesproken werk ik zelf met 40 graden kkorts gewoon door, dus.

7. hoe reageerde je omgeving erop?
Mijn ouders en zijn ouders stonden voor ons klaar en ook achter onze beslissing wat het ook zou zijn. Ze hadden al overleg gehad over hoe ze ons konden helppen als we het zouden houden. Aan hen heb ik heel veel gehad en natuurlijk ook aan mijn vriend. Maar je hebt toch vaak het gevoel dat men niet echt weet wat je voelt, omdat zij het niet mee hebben gemaakt.

8. wilde je zelf zwanger worden of ging het per ongeluk?
Beide keren was ik aan de pil en deze slikte ik altijd zeer nauwkeurig. Tweede keer had ik de pech van een gescheurde condoom en een niet-werkende moning-after pil. Dus tja het was echt per ongeluk.

9.Hoe voelt het nu voor jou, nu je abortus hebt gepleegd?
Het is soms moeilijk maar ik probeer te kijken naar de mooie dingen in het leven en tja je mist het wel ( het kindje dan). de abortus opzich is een hel om te ondergaan, zelf onder verdoving. Maar toch vind ik goed dat het in nederland mogelijk is.

10. Hoelang was je al zwanger?
de eerste keer was best lang, omdat toen ik erachter kwam ik heel erg bang was en het lang heeft geduurd voor ik een afspraak heb gemaakt. Niemand wist het toen. De tweede keer was ik uiteindelijk bijna 8 weken zwanger toen het werd weggehaald. ik heb toen ook overleg met de huisarts gehad.

11. Zijn er mensen in je omgeving die ook abortus hebben gepleegd?
Vast wel, maar het uitspreken is nog een taboe. Ik heb het er ook heel moeilijk mee als mensen uitspreken dat ze tegen abortus zijn en het moord vinden. Dit geeft je een slecht gevoel en men is bang dat er over ze geoordeeld wordt als men aangeeft een abortus te hebben ondergaan.

12. Wat vind je zelf van abortus?
Ik vind het goed dat de mogelijkheid er in Nederland is. Op forums heb ik gelezen dat sommige mensen al 5 of 6 abortussen hebben ondergaan omdat ze laks zijn met het gebruik van anticonceptie. Dit vindt ik gewoon dom. een keer kan gebeuren, maar bij de 3, 4 en 5e keer lijkt het me toch wel dat je eerst nadenkt en dan doet. Wel vindt ik de geregelde nazorg erg slecht vasnuit de gezondheidszorg. veel vrouwen ondervinden na, sdons jaren laterm, problemen van hun abortus.

13. zou je nu willen weten hoe het kind eruit zou hebben gezien?
Als ik nee zeg dan lieg ik, natuurlijk ben ik daar naar benieuwd. Maar ik houd mezelf voor daar niet teveel over na te denken omdat ik anders erg verdrietig wordt.

14 hoe oud was je toen je abortus pleegde?
1e keer 19 en 2e keer 20 jaar.

15 Duurde het lang voor je het besluit had genomen?
1e keer niet, het stond vast dat het weg moest, ik was alleen bang dat mensen erachter zouden komen en het heel veel pijn zou doen. Daarom heb ik toen zo lang gewacht. De tweede keer heb ik wel lang nagedacht, omdat ik aan de ene kant heel graag het kind wou houden, maar vmijn verstand zij wat kun je het kind nou bieden, op dat moment niets.

ik hop jullie hiermee te hebben geholpen en heel veel succes bij het maken van de spreekbeurt. Groetjes debbie

EDIT:
Dit bericht is gewijzigd door: Debbie op 28 mei 2009 om 23:56:05

Debbie  3. Geplaatst op 28 mei 2009 om 23:56 uur   quotenieuw berichtemailedit 

excuses voor de spelfouten

Sil  4. Geplaatst op 11 juni 2009 om 22:13 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben groetjes

1. Omdat ikzelf vond dat ik nog niet klaar was om een kindje een goed leven te geven.
2. Nee geen spijt
3. Ja
4. Ja
5. Eigenlijk kan ik dat niet zeggen want het is nu eenmaal gebeurd
6. Ja
7. Lief
8. Echt per ongeluk
9. Het voelt goed ik neem het mee in mijn leven
10. 2,5 maand
11. Ja een vriendin
12. Het fijn is dat we een keus hebben
13. Ja tuurlijk
14. 22
15. Nee achteraf niet ik wist meteen dat ik het niet wilde, maar er waren natuurlijk altijd wel twijfels

Lisa En Est..  5. Geplaatst op 26 september 2016 om 11:55 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

Wij doen voor maatschappijleer een werkstuk over abortus.
Wij willen vragen of iemand ons wil helpen met een interview.
Die kan antwoorden op de volgende vragen

2. Was de vader er mee eens?
3. Stond je zelf achter de keuze?
4. Wilde je zelf zwanger worden, of was het een ongelukje?
5. Hoe was het om abortus te plegen?
6. Kreeg je goede zorg?
7. Stonden mensen om je heen achter je keuze?
8. Duurde het lang voordat je je besluit had genomen?
9. Hoe oud was je toen je abortus pleegde?
10. Heb je er veel spijt van gehad?
11. Hoe denk je nu over abortus?
12. Hoelang was je al zwanger?

We hopen dat we snel een reactie krijgen op deze vragen.
Het mag ook anoniem.

Groetjes Lisa en Esther

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X